torsdag 27 juni 2013

Hårskola del 3: Hårsnoddar - DIY

Här kommer del 3 i min nya serie "Hårskolan"!

Många gillar att ha sitt lite längre hår uppsatt och använder man då vanliga hårsnoddar ihopsatta med en såndär metallgrej så sliter det ordentligt på håret om man har det dag ut och dag in på ungefär samma ställe i håret!

Idag är det regnigt väder där jag är, och semestertider väntar, så varför inte pyssla lite och göra dina egna skonsamma hårsnoddar!?





Jag gissar att du har gamla nylonstrumpor med hål i med olika färger? Detta material är snällt mot håret!
Du behöver en sax och en nylonstrumpa!


Klipp nylonstrumpan rakt av i valfri tjocklek, den krullar automatiskt ihop sig i kanterna.

På bilden ovan har jag gjort två smalare snoddar (ca 1 cm tjocka när jag klippte) och en tjockare..lätt som en plätt och bra för miljön och ekonomin att återanvända saker!

Dom blir ganska stora snoddarna så man får vira bra många gånger, jag brukar börja med att ha den virad en eller två gånger innan jag ens sätter den i håret.

Snoddarna är kanske inte jättesnygga, men diskreta, jag använder dom ofta för att avsluta flätor som jag sedan gör en knut av, då syns ju ändå inte snodden!

Tänker du testa?=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar