onsdag 26 juni 2013

Hårskolan del 2: Uppsatt hår

Ni kanske vet att det tar mycket längre tid för håret att torka om man har det i en knut/fläta efter tvätt?

Även om håret inte är blött så torkar det ut mer när man har håret utsläppt, så är ditt hår lite torrare, eller att du vill vara snäll mot det (kanske du vill spara ut?) så ha det uppsatt så mycket som möjligt!

En vinst man också får med uppsatt hår är att man slipper mekaniskt slitage.

 När håret börjar bli lite längre så gnids det ju hela tiden mot olika saker..mot axlarna, mot tröjan, mot jackans krage och för mig kan det fastna i handväskehandtaget/ryggsäckremmarna och det fastnar mellan soffan/stolen och min rygg..alltså vill jag ha det ur vägen för dess saker upplever jag som lite störande!

Hängande "uppsättningar" som flätor skyddar en del, men jag gillar olika knutar bäst (som även kan vara flätade såklart).

knut, knot, hair care, hair styles, hårvård, frisyrer
Nautilus bun gjord med en penna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar