onsdag 13 oktober 2010

Manikyrprodukter!

Nedan kommer en bild på saker jag använder när jag gör manikyr. Manikyr 1 gång i veckan håller naglarna riktigt fina, det krävs faktiskt inte mer! Fast man kanske får byta lack 2 gånger/vecka, jag gör det iaf, så att det hela tiden håller sig snyggt!

Jag börjar med att fila naglarna med min trasiga glasnagelfil (glasfil håller fantastist bra och går att tvätta, men den går sönder om man tappar den i golvet..detta är min andra, så jag ska nog investera i en safir eller diamnatfil nästa gång!). Sedan mjukar jag upp nagelbanden genom att hålla fingertopparna i varmt tvålvatten i några minuter. Sedan penslar jag på nagelbandspeeling, låter verka en stund och petar ner nagelbanden. Sköljer sedan bort peelingen med nagelborste och vatten.  Idag polerade jag naglarna med min polerkloss, naglarna blir så jämna och glansiga! Mavala scentifique penslar jag på på nageltipparna och låter gå in. Sedan samma sak med depends nagelserum. Jag har på Trinds nagelbandsbalsam och låter det verka 2 minuter innan jag masserar in det sista. Jag avslutar med scratch nail food, dvs. nagelolja. Innan jag målar naglarna har jag även på sally hansens diamond strenght som stärkare/underlack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar