tisdag 27 mars 2012

Gör din egen...hårmunk!

Jag gjorde tidigare ett inlägg om hur du kan göra din egen dip-in burk idag har jag lärt mig en till "gör det själv" fast nu är det den populära hårmunken som står på tur!

Jag råkade trilla över ett youtubeklipp (länk lägre ner), sprang och letade upp en knallrosa benvärmare (eftersom jag inte hade någon strumpa jag ville klippa av i närheten) och satte igång, inte speciellt svårt allt och snyggt blev det!!





 Min benvärmare är kanske lite väl tjock och knallrosa är inte optimalt (ni ser att munken är stor, och då kan det bli svårt att få håret och räcka till om det inte är jättelångt..)






Jag har ju betalat dyrt för en "riktig" hårmunk från glitter också, det jag tycker kan vara jobbigt är att man kan behöva hårnålar...massor med hårnålar!!, för att hålla allt hår runt munken på plats. Jag har då kommit på idén att ta en bred såndär 80-tals hårsnodd runt för att hålla håret på plats och slippa hårnålarna..det funkar, men på detta nya billigare sätt så behövs inga hårnålar eller nånting och jag älskar det redan!

I korta drag hur du gör:

- ta tex. en strumpa (gärna i en neutral färg, typ som ditt hår) och klipp av tårna (därför gick det bra med benvärmare också) och snurra den till en munk

- sätt upp håret i en hästsvans

- sätt håret i hålet på munken

- sätt topparna runt kanten

- ta tag i munken och vänd den in och ut, strö ut håret, flippa munken igen, strö ut...

- klart!

Här kommer länken där du kan se både tillverkningen och tillvägagångssättet! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar