tisdag 8 maj 2012

Recension: Braun silk-épil 7

Våren är här så denna recension känns väldigt aktuell, kul att jag kan vara det någon gång! ;)

Jag köpte Braun silk-épil 7 som kombinerar epilering med rakhyvel förra våren och har använt den regelbundet i över ett år nu alltså.



Bakgrund:
Jag har ganska mörka "benhår" och om jag rakar behöver jag göra det varje dag, då ser det bra ut, men det kan ändå kännas lite sådär stubbigt i slutet av dagen, så man vill inte att någon annan ska röra vid ens ben..:P

Användning:
Braun rekommenderar att man använder den 1gång/vecka första månaden, sedan ska man kunna använda den 1-2 gånger/månad.
Jag har använt den på benen och under armarna (under armarna gör superont i början när man är ovan, precis som benen känns i början, men man vänjer sig, nog mkt beroende på att man får mindre och mindre hår som ska tas bort).

Jag har genomgående använt den 1gång/vecka, håret hinner växa ut en del men det funkar, kan ev. använda den 2gånger/vecka om det är ngt speciellt/på sommaren.



Tankar:
- Den går bra att använda i duschen/badet, detta har en smärtlindrande effekt, och det är smidigt att epilera när man duschar.

- man kan även använda den torr, detta har jag dock aldrig gjort

- Den innehåller olika huvuden, jag brukar först ha på det klassiska epileringshuvudet och sedan ta huvudet som är både epilering och rakning, då rakbladet tar bort ev. väääldigt korta hårstrån/hårstrån som missats. Den ska ta bort hårstrån som är längre än 0,5 mm!!

- att epilera under armarna istället för att raka gör att man inte lika snabbt ser dom mörka hårstråna under huden innan dom är på väg att växa ut = snyggare. Det håller också såklart längre.

- det är faktiskt bra med lampan, kändes töntigt i början, men man ser små hårstrån bättre och belysningen är kanske inte jämt superbra precis i duschen.

På Brauns hemsida kan ni läsa mer, dom har även en "aqua skin club" med mer info om epilering och tips för snygga ben! =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar