torsdag 5 juli 2012

elektrisk nagelfil

När jag fyllde år i januari fick jag en elektrisk nagelfil. Den är väl främst tänkt att använda när man skulpterar naglar vilket jag inte gör. Jag använder den till tårna och delvis till naglarna.



elektrisk nagelfil, nagelvård, electric nail file
Hela kitet framplockat!




Alla utbytbara verktyg.

Till tårna använder jag filen för att fila till tånaglarna, det går riktigt snabbt. Jag kan även fila på ev. förhårdnader med den. 

Till naglarna använder jag filen för att polera naglarna och jag rengör även vid nagelbandskanten med ett verktyg. Ibland rengör jag även under den fria kanten, men det ska man ju inte göra för ofta då det kan försvaga naglarna. Dessa saker gör jag  även på tånaglarna som tål lite tuffare tag.

Jag förstår att man profesionellt kan ha god hjälp av en elektrisk fil oh det är lite kul att ha en hemma, men jag använder den inte så ofta och glömmer faktiskt nästan bort den mellan varven! Men en gång i månaden borde jag gott använda den!=)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar