söndag 11 augusti 2013

Tillverkat deo

Idag har jag gjort en egen deo med inspiration från detta recept, fast jag gjorde en mindre sats.

Jag hittade en tom deostickflaska hos mina föräldrar, sedan blandade jag:

2 msk maizena
2 msk bakpulver
3 msk smält kokosfett
några droppar eterisk olja med doft av apelsin

sedan hällde jag i allt i deoflaskan och har ställt in den i kylskåpet..ska bli spännande och testa o se om den funkar!

Här Finns det ett till enkelt recept på deo med alun, kanske får testa det sen om jag inte gillar denna!?

Är du nyfiken på att göra egen deo?

Det har ju varit mycket snacka om faran med deos  (följer inte med så bra) men oavsett vad man tror eller inte tror kan det ju vara kul att göra själv då det är ekonomiskt och kanske funkar bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar