fredag 26 augusti 2011

10. Berätta om guldkornen bland dina verktyg!

Mina favoritbortstar visas nedan på bilden!

Längst till vänster är min concealerpensel, man kommer lätt åt i inre ögonvrån och kan mkt precist dölja finnar med den. Den är gjord av syntetmaterial.

Tvåa på bilden är min foundationpensel, en ganska ny bekantskap som direkt blev en favorit då den är så otroligt mjuk och skön, den gör det lätt att komma åt vid ögon och näsa och resultatet blir perfekt! Penseln är i syntetmaterial.

Trea är en ögonskuggspensel i naturhår som är otroligt mjuk och smidig. Jag använder den till all applicering av ögonskuggor!

Längst till höger är min läpp-pensel som är ett otroligt underskattat verktyg! Fördelarna är:
- du tar mindre läppstift, så du målar på ett tunnare lager som blir snyggare, jämnare och sitter bättre
- du kan måla mer exakt
-du kommer åt ner i hylsan när läppstiftet håller på att ta slut

Dessa var mina favoritredskap, vilka är dina!?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar