torsdag 18 augusti 2011

2: Vilken är din favoritlook dagtid?

Dagtid till vardags gillar jag att ha en naturlig sminkning som framhäver det bästa och döljer det mindre bra.
 Det var svårt att fota min naturliga make up och oj vad blekt allt såg ut, men jag ska försöka förklara så mycket som möjligt.





Produkter:
MK (MaryKay) highlighting pen nr 2
MK eye primer
MK medium cover foundation beige 300
MK mineralpuderfoundation ivory 2
MK ögonbrynspenna brunette
MK highlignting puder pink porclain (vita sidan)
MK mineral eye ögonskugga crystalline
MK highlighting puder pink stardust (tror jag den heter)
MK mineral eye ögonskugga sienna
MK eyeliner dark brown
MK lash lenghtening mascara
MK mineral rouge sparkling cider
MK mineral bronze puder dessert sun
MK lipgloss dreamy mauve

Tillvägagångssätt:
Jag börjar med att ta highlighting pen runt ögonen. Sedan tar jag foundation och ögonprimer över highlighting pen. Jag målar eyeliner tätt intill ögonfransarna för att dom ska se tätare ut. Sedan grundar jag med vita delen av highlightingpudret pink porclain från fransarna upp till ögonbrynen. Jag fortsätter med ögonskuggan crystalline från fransar till ögonbryn. Jag tar sedan den rosa delen av highlightingpudret pink stardust ovanför globlinjen. I yttre delen av ögat tar jag den mörkare ögonskuggan Sienna. Sedan suddar jag ihop kanterna och får ett väldigt naturligt resultat. Jag tar sedan rouge, och nu på sommaren tar jag lite bronzepuder över för fin lyster. Avslutningsvis lite läppglans, och sen är det bara håret kvar..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar