onsdag 1 februari 2012

Cutemol emollient skin cream

När jag från ebay köpte dermanail så följde det med en liten tub cutemol.

 Det ska vara en mycket vårdanade kräm för riktigt torr hud. Loodie tipsade om att hon brukar ha den efter sin nagelolja, (främst för att den innehåller rätt mycket vax som är bättre på att kapsla in fukt istället för att ge fukt) så det är på det sättet jag har använt den.

 Det är som en vanlig, lite tjockare kräm, men när man smörjer den över sina nyoljade naglar och nagelband så går krämen snabbt in, den innehåller vax, och den liksom stänger in fukten, jag känner det faktiskt!



Doften är dock...speciell, inte så god, men krämen är bra, och jag tar ju bara lite till nagelbanden, så klart en bra kräm i kombination med olja! (har ju inte testat den utan olja så där kan jag inte uttala mig, men den är säkert okej då med!)

Nu börjar min lila tub ta slut. Jag har inte hittat cutemol i Sverige, men som sagt följer den med vid köp av dermanail och den finns ensam i större förpackning också på ebay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar