lördag 11 februari 2012

Nagelvårdsskola - Del 3

Att lösgöra nagelbanden från nagelbädden ger både ett välvårdat intryck och gör så att nageln kan växa bättre.

Man kan skära bort överflödigt nagelband, men vet man inte vad och hur man ska göra det så är det lika bra att låta bli tycker jag. En enkel lösning är att använda en nagelbandsremowver. Pensla på, låt verka några minuter, jag brukar sedan försiktigt skjuta tillbaka nagelbanden, borsta sedan av med vatten och nagelborste!

Vill man testa på nagelbandsremover så har depend en för 25 kr.



Den jag använder från Sally Hansen köpte jag på ebay för under hundralappen (minns inte hur mkt det var!) knappt en tredjedel gått åt, och då använder jag den minst 1 gång/vecka och har haft den i över 1 år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar