söndag 22 april 2012

Fråga till mina läsare!

Som jag tidigare skrev är mina naglar för hårda just nu och jag har kapat av dom för att skydda dom lite.

Scratch Nail Care & Color - Vårdande/Stärkande - No Dry Nail, nagelstärkare

Det finns ju speciella "återfuktande" baslack och jag undrar om någon av er läsare har någon erfarenhet av t ex:

- sally hansen no more breaks
- essie nourish me
-essie feed me
- scratch no dry nails

Dessa är dom jag har hittat som ska vara bra för torra, hårda naglar...fler tips någon?

4 kommentarer:

  1. No Dry Nail har jag använt ca 1/3 flaska nu, dagligen och uteslutande. Tycker faktiskt att det har blivit en märkbar skillnad! Har testat Mavalas nagelstärkare men den var ett skämt, den har fibrer som sticker ut ur lacket..

    SvaraRadera
  2. Först måste jag fråga vad för nagelproblem du har? Vad för skillnad har du märkt? =) Kul att du trivs med den! Mavalas 2-fassstärkare har jag själv använt flera gånger, den stärker nog inte, inte skyddar bara mekaniskt, och det kan ju också vara bra! =)

    SvaraRadera
  3. Jag använder Scratch - No Dry Nails och Depend - Panthenolstärkare. Brukar varva dem under lacket eller köra dem var för sig, så jag har svårt att säga vad förbättringen beror på. Dessutom kör jag Scratch Nail Food nagelolja ofta också. Men innan hade jag torra naglar som skivade sig. Oljan gör att de blir flexibla och att de klarar av stötar utan att gå av.

    SvaraRadera
  4. Ja, man märker verkligen skillnad av nailfood, jag trodde inte riktigt på det där med "naglar som böjer sig istället för att gå av" innan jag provade nailfood och nu när dom är så hårda så är det säkert exakt vad jag behöver!=)

    SvaraRadera