söndag 15 april 2012

Recension Mavala scientifique

Mavalas klassiska stärkare som inte är en olja, inte ett lack utan som en vätska har jag använt förrut och jag köpte den efter jul igen eftersom mina naglar betedde sig så konstigt.



Det står i bruksanvisningen att man ska ha på stärkaren 1-2 gånger i veckan, men jag skulle rekommendera 1 gång/vecka.

Jag har använt den 2 gånger/vecka som sagt och märkte snabbt att mina naglar började se starkare ut och mina naglar skivkar sig mycket mindre nu.

Sedan började dock mina naglar brytas av mer ofta..och det beror antagligen på att dom har blivit FÖR hårda av stärkaren när jag använt den 2 gånger/vecka.

 Jag har hört om för hårda naglar tidigare, men har aldrig riktigt trott på det, men nageln måste balansera hårdhet med flexibilitet (Smörj naglarna ofta för att uppnå detta!) annars börjar dom bryta av om dom bara är hårda.

Så jag rekommenderar verkligen denna produkt om du har skivande naglar men använt den max 1 gång/vecka och gör det inte för länge, jag tror att 4 gånger (1 månad) ofta räcker! Sedan kan man använda den 1 gång/månad och det kommer jag börja med efter att jag har haft en paus och märkt att mina naglar har blivit flexiblare igen och slutat brytas av så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar