söndag 17 juni 2012

Söndagsenkät

Nailtastic har gjort en söndagsenkät om nagellack, se mina svar nedan, och klicka dig vidare till henne för att hitta länklista och  läs fler bloggares svar!=)




Hur länge har du varit en nagelnörd? 
sedan sommaren 2010, precis innan jag startade denna blogg. Innan hade jag bara målat naglarna inför fest osv. Sedan 2010 har jag sovit olackad en natt totalt tror jag!!


Hur många nagellack har du i din samling? 
När jag kollar tillbaka på min senaste sammanfattning så var det ca 110 lack, ca 5 st tror jag har tillkommit sen i januari.


Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Svår fråga! Jag tror att under/överlacket är viktigare än själva märket på lacket (inget sitter bra utan under/överlack). Jag gillar Orlys gummerade korkar, A Englands formula men har nog mest dependlack, kul att kunna köpa många färger!


Dyraste lacket/lacken i din samling? 
Dyraste måste nog vara mitt OPI You don´t know Jacques som jag köpte till ord. pris (150 kr) på Kicks...innan jag vågade testa ebay!
Vilka är dina lemmings just nu? 
Lem, vaddå? (Aldrig hört ordet!) Det jag suktar efter just nu är Orly smart gels så jag kan göra egen genomskinlig förstärkning på mina naglar!


Favoritfinish?
Duokroma lack tror jag! Kräm tycker jag är för "platt" så det behöver vara nåt slags skimmer i eller nåt. Holografiska är fina, men passar kanske inte i alla lägen.

Finish du bara inte klarar av?

Frost kan tillsammans med fel färg se väldigt 90-tal ut, men kan även vara OK. Istället för finish skulle jag säga att jag, sen jag blev nagelnörd, inte längre gillar för mesiga färger dvs. typ ljusrosa!

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?
Många! Jag har haft ett uppehåll från Scratch nail food under vintern = mina naglar blev hopplösa, nu när jag använt den ca 2 månader börjar naglarna bli långa igen!=) Så det är nog först nu jag insett hur mycket jag behöver nail food! (Trots det lite jobbiga priset). Annars behöver jag självklara saker som min egentillverkade dip-in burk, OPI diamond nagelfil, nagelbandsremover och under och överlack.


Vilket lack pryder dina naglar just nu?
Depend nya holografiska nr 2025, den silverfärgade.



2 kommentarer:

  1. Detsamma, jag tycker det är kul att läsa om andras nagelliv :D

    SvaraRadera
  2. Ja, skönt att veta att det är fler liksom..=)

    SvaraRadera