tisdag 19 juni 2012

Våga testa water marbleing!

cactus nail polish visar ibland fantastiska water marblemarnikyrer. I Höstas la hon upp en Mycket bra film om hur man gör. Jag tycker resultatet ser så himla avancerat ut att jag inte provat, förrän idag!

Jag har använt 3 depend lack, gult, lila och grönt från depends vårkollektion från förra året. (Bra att kanske inte använda sina dyraste, finaste lack..).

 Jag tog mitt destillerade vatten, en tandpetare, en penna och en liten, tro det eller ej, blomkruka, att ha vattnet i. Att tejpa naglarna är verkligen smart, annars skulle man bli galen på all städning!

 Sedan var det bara att droppa lacken "i varandras cirklar" dra nåt slags mönster med tandpetaren, doppa naglarna, städa undan, ta upp och ta av tejpen (se filmen så fattar ni!).

Naglar, nagellack, water marble, depend
Ena handen..


naglar, nagellack, depend, water marble

naglar, nagellack, depend, water marble
Och den andra..



naglar, nagellack, depend, water marble


Det gula och gröna verkar ha kladdat ihop sig, det lila lacket var svårdroppat av nån anledning och mönsterna har blivit minst sagt....unika på varje nagel. MEN det var inte så svårt som jag trodde, tog inte speciellt lång tid och var riktigt kul. Med lite övning och testande av olika lack som funkar bra ihop så kommer det här bli kanonbra! =)

Så våga prova du också!!=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar