torsdag 13 december 2012

Första aleppotvätten

En kompis tipsade mig om Aleppotvål (olivolja och lagerbladsolja ska den vara gjord av) och efter att ha läst på lite beställde jag 200 g på ebay för typ 79 kr med frakt. 

Igår kom den och jag hade planerat att tvätta håret, vilken tajming! 

Så jag in i duschen, blötte ner håret och gnuggade med kortsidan av tvålen i hårbotten. Det kändes bra och löddrade en del. När jag sköljde ur tvålen kändes håret sådär "jättegnisselrent" så jag tog i lite inpackning för att "mjuka upp håret", ev ska jag testa att skölja efter med äppelcidervinäger eller citron för det tipset har jag läst, då håret kändes lite för strävt..eller om håret vänjer sig, det visar sig! 

Smidigt med snöre i tvålen så man kan hänga upp den, skulle kännas krångligt med tvålfat i duschen!

Håret blev rent och fint, än så länge är jag nöjd och spänd på hur detta ska fortsätta! ;)

Har du testat shampotvålar?





aleppotvål, aleppo soap
Ena sidan av tvålen...

alleppotvål, aleppo soap
...Och andra!

2 kommentarer:

  1. Japp, några från Lush har jag provat. Helt ok grejer :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit sugen på lush grejjer, men dom innehåller vad jag vet SLS precis som vanliga shampon så jag har hoppat det=)

      Radera