måndag 20 september 2010

Blodcirkulation -Bra för hela kroppen!

Idag tänkte jag skriva om några bra saker som jag älskar! Det är min spikmatta (namn Spikey, efter han i notting hill och dels för att det känns fyndigt för en spikmatta) och min spikkudde för nacken. Jag har även en slags ring som är som en spikmatta för fingrarna.

Min spikmatta köpte jag precis när det började bli populärt med spikmattor och sedan dess har jag använt den i stort sett varje kväll innan jag ska sova. Min spikkudde är som en halvcirkel kommer åt jättebra i nacken, då jag jämt har ont och är stel i nacken. Ofta somnar jag till på spikmattan för att jag blir så avslappnad och blodcirkulationen i ryggen och nacken kommer igång, jätteskönt!=)



Min spikring har jag inte använt lika länge, den gör lite ont i början när man är ovan, precis som med spikmattan, men vilken effekt! Man drar den upp och ner längs varje finger minst 20 gånger och blodcirkulationen rusar igång! Det pirrar i fingrarna efteråt!

   

Ofta läser man tipset att man ska massera nagelbanden varje dag för att öka tillväxten, så jag kan gissa att denna ring är fantatisk för naglarna! Även att borsta naglarna med en nagelborste varje dag är ett bra tips om man vill att naglarna ska börja växa snabbare! En fördel är ocskå att man blir ren under naglarna, för nu när jag börjat läsa in mig på naglar är det visst ajabaja att peta med någoting under nageln, så en borste rekommenderas. Jag gillar de nagelborstarna som har en rad liggande borst, lättast att komma åt under naglarna med en sådan!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar