onsdag 22 september 2010

Mina 2 bästa tips - Peela och smörj!

Hej!

Idag ska jag ge er mina 2 absolut bästa tips!

Dom är: PEELA och SMÖRJ!



På bilden ovan ser ni mina favoritpeelingprodukter! Den organgea till vänster är peeling som hör till Satin handskitet. Den här peelingen har ganska stora korn och tar ordentligt. Den är underbar på fötter, händer och över hela kroppen! Varför är då peeling SÅ bra för? Jo, en peeling rengör inte bara utan tar bort alla trista gråa döda hudceller som ser ut som gråa cornflakes..man kan verkligen förstå att huden inte är så mjuk, len och jämn när man inser att huden är full av dessa cornflakes!

Den lilla tuben är en läppeeling med småsmå korn som tar bort alla fnasigheter från läpparna och får igång blodcirkulationen. När läpparna är riktigt torra tycker jag inte att det hjälper att smörja in dom om man inte innan får bort all död hud, fantastisk produkt!

Den rosa tuben är min ansiktsrengöring, den innehåller milda exfolierande korn som gör huden mjuk, len och fräsch, 2 gånger per dag! Effekten försvinner inte som med så många andra produkter!

Den lilla tuden längst till höger är en riktig SPA-BEHANDLING. Det är en väldigt effektiv peeling med supersmå korn i som slipar bort hela översta hudlagret. Det gäller att man är lite försiktig och tex. inte solar för mycket dagens efter behandlingen. Den ger OTROLIGT mjuk hud och är effektiv mot smårynkor och ärr efter tex. akne!




Mitt andra supertips är att smörja in sig!
Den rosa tuben till vänster är min härliga ansiktskräm, går snabbt in i huden och är smidig o konsistensen men har fin effekt.
Pumpflaskan är min hudlotion som håller huden över hela kroppen mjuk och len. Man ska verkligen inte underskatta betydelsen av att smörja in sig minst 1 gång per dag! Huden känns inte bara mycket mjukare utan ser även jämnare ut och får en fin lyster!
Läppbalsam som återställer läpparna anaturliga balans utan att täppa till är oumbärlig, när huden vant sig vid läppbalsamet behöver man generellt inte smörja in sig oftare än morgon och kväll!
Mina hälar är jämt torra och spricker, och det hjälper inte att jag filar dom..knepet jag upptäckt är att smörja in dom med fotkrämen i den gröna tuben, ofta! Gärna varje dag..jag har aldrig haft så fina fötter som nu och krämen måste inte vara fet, utan en tunn, snabbabsorberande kräm går lika bra, bara man smörjer in fötterna ofta!
Den lila krämen i burken är en fuktbomb i geléform som svalkar och ger jättemycket fukt, skön på vintern eller om ansiktet fått för mycket av solen!
Den ljusblå ögonkrämen svalkar och är skön när man är trött, på morgnen, kvällen, efter luch eller efter en lång dag.
Den rosa stora tuben med handkräm är bra då den går in i händerna så otroligt snabbt, det kan bvara svårt att smörja in sig efter varje handtvätt som man göra ska om krämen är fet och tar tid på sig att gå in i huden. Inga problem med dennna handkräm!
Scratch nagelolja stärker naglarna och gör även nagelbanden mjuka och välvårdade, smörj gärna 2 gånger per dag!

Just kombinationen peeling ocj kräm är så bra av flera anledningar! Om du ska sola eller smörja in dig med brun utan sol så blir solbrännan jämnare och håller bättre om huden är ren och återfuktad innan.

Om du har jättetorr hud så går fuktkrämen in mycket bättre och kan jobba om du först tagit bort alla döda hudceller. Det är skönt att använda en peeling, man känner sig verkligen ren efteråt! Och en peelad och insmord hud är len och mjuk och inbjuden till smekningar..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar