fredag 19 november 2010

Mavala Velvet, nr 396

Mavala velvet nr 396 är verkligen snyggt!

En diskret nudefärg som är så otroligt hett i höst. 2 Lager täcker bra. Sedan tog jag min dotting tool och målade små prickar med ett brunt lack på båda lillfingernaglarna. Det är så kul att designa naglarna lite grann, lite mer speciellt än att bara måla dom, för varenda kotte kan ju måla naglarna om intresset finns! =)

Jag mattade sedan er lacket med viva la divas matta överlack. Dock tycker jag att det är synd att färgen blir så pass mycket ljusare av det överlacket, se bilderna nedan! Essies matte about you verkar bli jättematt, frågan är om det blir lika ljust, eller bara matt? Har du erfarenhet av Essie matte about you?


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag tycker att essie matte about you blir snyggt matt. Men så har jag ingen erfarenhet av andra matta toplack
    /Christel

    SvaraRadera
  2. Mmm, okej det verkar ju bättre! Jag har gjort mitt första köp på ebay nu *spännande* bara och vänta nu! =)

    SvaraRadera