måndag 2 maj 2011

Blax hårsnoddar!

P'ssion recenserade Blax hårsnoddar tidigare i våras och lovordade dem. Jag blev väldigt nyfiken då jag i stort sett alltid har håret uppsatt i hästsvans, men jag upplever att snodden lätt åker ner och att håret faller ut, så X antal gånger per dag är jag tvungen att dra ur snodden och göra om min hästsvans.

Blax är ganska dyra, ca 70 kr för 8 st, denna sida har dock billig frakt, men dom har endast de transparenta snoddarna..

 http://www.djuraffaren.se/index.php?route=product/product&path=35_39&product_id=107

och ja, dom riktar sig främst till djur..du kan alltså både sätta upp ditt och hundens hår med samma snodd! ;))

BLAX 4mm - klassikern

P'ssion påpekade att dom inte blev utslitna utan att man tappade bort dom då de var transaerenta, detta tänkte jag på, och då jag inte har nåt problem med att snodden syns så beställde jag svarta, enklare att hitta om man tappar dom på golvet!

Efter en gång töjs de ut rätt mycket..jag blev lite besviken och undrade om dom så snabbt blev dåliga..men sedan dess har dom faktiskt behållit samma spänst (jag snurrar den 4 varv runt min hästsvans) och tycker man att dom tappar sin spänst ska man bara kunna skölja dom under varmt vatten!

Jag upplever att dom sliter med en del hår när jag drar ur dom, men det gör alla snoddar just nu, och jag tappar även massor med hår, så jag kan inte skylla  på Blax specifikt känner jag.

Det unika är att dom sitter extremt bra på plats!!!

Jag kan sätta upp håret en morgon..ha den hela dagen...hela natten..och sen kanske jag tar ut den nästa dag för att jag ska tvätta håret! Helt otroligt! =)

Jag rekommenderar verkligen Blax, det är riktigt skönt med en snodd som sitter kvar där man satt den! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar