fredag 5 oktober 2012

Bra på bedrägeri?

Just nu har det varit mycket annat, jag skriver detta inlägg som en liten varning till er kära läsare!

Jag kommer bli en jäkel på att anmäla bedrägerier..

I helgen fick jag en kreditupplsyning på saker jag inte handlat..efter lite luskade hade "jag" köpt 4 mobiltelefoner och en ipad till ett värde av ca 25.000 kr.

Så måndagen startades med min första polisanmälan och att jag spärrade mitt personnummer.

Idag hade jag fått en avi med tillhörande faktura på applesaker (mkt vitaminer?). Som jag såklart inte beställt. Så jag har fått ringa runt hela eftermiddagen och för att binda ihop säcken avslutar jag veckan med en polisanmälan.

Polisen är väldigt tillmötesgående och trevliga, snart får jag väl någons hemnummer..! ;)

Jag har inte blivit av med nåt kontokort eller pass/ID. Ändå handlar någon på mitt personnummer och väljer faktura. Det säger ganska mycket om företagen som låter detta gå  igenom när dom inte kollar att jag är jag.

Svartlistade företag är dustinhome.se och telefonshoppen.se...stay away är mitt tips!

Personnummer är en helt offentlig handling så jag kan inte skydda mig på något sätt..detta är en väldigt ovälkommen beundrade jag har fått.

To be continued..

6 kommentarer:

  1. Nämen fy så otäckt!! Jag hade nog skrivit hela inlägget med versaler om jag var du! Hoppas det löser sig snabbt. GRRR... Jävla idioter!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad ska man göra..orken börjar ta slut! men man måste försöka se det med lite humor..

      Radera
  2. Men fy vad obehagligt! Hoppas att det löser sig snabbt!

    SvaraRadera
  3. Det aset som snott dina uppgifter och handlar i ditt namn ska ju självklart lynchas! Men låt ingen skugga falla över Dustin. Det är en ytterligt seriös webshopp med en strålande kundservice! Har handlat av dem massvis med gånger och alltid blivit behandlad hur bra som helst. Sen är det klart att man önskar att webshoppar kunde veta vem det är som sitter bakom skärmen och handlar men så är det ju tyvärr inte... Hoppas att det löser sig för dig snart iaf och att idioten slutar använda ditt namn!

    SvaraRadera
  4. Det var främst polisen som påpekade problemet med att man kan handla med bara personnr, bedrägerierna skulle minskas stort om de krävde ytterligare info och det kan ju alla företag ta ansvar för. Jag har tidigare sett dustin som seriösa!

    SvaraRadera