onsdag 24 oktober 2012

Nail polish book och städning (167!)





Idag har jag städat bland mina nagellack. Dom transporterades till köksbordet i en Ikealåda!





Här är mina älsklingar uppställda! Du kan se från tidigare städning här!


Ovanifrån..ser lite ynkligt ut?



Från sidan!


I min älskade facebookgrupp Lacka - Byt tipsade en tjej imorse om appen "nail polish book" (ska heta nail polish cataloger för android!) för iphone, jag laddade genast ner den (gratis!) och har sedan suttit och skrivit in namn, nyans, märke, kollektion där jag har vetat (och ibland har jag googlat fram svaret), tagit bild och ibland lagt till en kommentar. 

Det kommer vara grymt bra för att undvika att man köper dubletter, t ex. depend är ju svårt att minns vilka nr man har, med appen kan man smidigt ta fram mobilen när man är på stan och söka på märke, nyans eller kollektion, kommer vara superbra! Och det är ju inte så svårt att lägga till dom nya lacken allteftersom sen..:)

Det tog nog nån timme..men nu är alla 167 nagellack inlagda! =) Känns inte det som ett väldigt ojämnt och udda tal? 200 skulle låta mycket bättre..;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar