onsdag 26 oktober 2011

Korres rice proteins serum

Jag hittade av en slump Korres rice proteins serum som ska skydda hårtopparna mot att klyvas. Ett kluvet hårstrå kan ju aldrig lagas, utan man måste klippa av det, men jag tror absolut inte att det skadar med specifik vård för topparna.

Serumet kan appliceras i fuktigt eller torrt hår i topparna främst och ska skydda mot dagligt slitage såsom luft, sol och borstning. Risprotein ska öka hårets elasticitet och styrka och chitosan ska skapa en skyddande film (denna produkt innehåller inte mineraloljor eller silikoner och funkar därför för mig som använder balsammetoden, annars brukar silikoner lägga sig som en skyddande/döljande film), Provitamin B5 ska ge håret fukt.

Jag får återkomma med recension när jag använt det ett tag!

Priset är 259 kr för 15 ml.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar