söndag 23 oktober 2011

Ricinolja

Ricinolja används främst som laxerande medel, men på många bloggar visar folk upp bilder på hur deras hår har börjat växa snabbare genom att ha  recinolja i hår och hårbotten.

 Jag har ingen aning om varför det skulle funka, eller varför inte tex. olivolja skulle gå lika bra..men en flaska kostar 42 kr på apoteket, så varför inte prova i undersökande syfte!?

Neulash var ju också ett expriment, och wow vilket resultat jag fick av det!

Uppdatering följer...


2 kommentarer:

  1. Jag ser med spänning fram emot resultatet. Kan det vara det att ricinolja som jojobaolja har mycket mindre molekyler som går in snabbare? Jag msåte testa, mitt hår är hopplöst..

    SvaraRadera
  2. Ja, låter ju logiskt och det är väl likadant med nagelolja vs. vanlig olja. Jag har läst på bloggar och forum att ricinolja ska öka cellomsättningen och på så sätt aktivera hårbotten..det ska även funka på ögonfransar osv! Vi får se om det märks nåt, jag är väldigt noga med att toppa håret regelbundet också, så vi får ha det med i beräkningen! ;)

    SvaraRadera