fredag 28 oktober 2011

Oljeförvaring på resor

Om man vill använda oljor, tex. dom vanliga matoljorna olivolja eller sesamolja, men inte vill ta med sig 75 ml flaskor när man ska ut och resa/åka och träna osv. så kommer här några tips!

På Åhléns finns märket Muji som har påfyllnadsbara flaskor. Till dom finns ett kit (kostar 10 kr tror jag) med spatel, liten tratt och pipett för att kunna fylla på sina flaskor. Denna pipett suger jag upp olja med när jag är hemma för att sedan kunna ha den med mig och dosera 1-3 droppar olja att ha i håret. Det är en liten smidig förpackning OCH man får lagom mkt till håret så att det får fukt och blir glansigt, men utan att bli fett!



Vill man ha olja med sig för att ha som badolja (ofta finns ju badkar på hotell) eller för att smörja in kroppen så funkar dom här små snapsflaskorna kanonbra! I Den nedan har jag sesamolja!






Har du några fler bra tips och trix? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar